tiistai 19. kesäkuuta 2012

Time to go home!

Mun matka päättyy tältä osin tähän. Toivon, että äiti ja iskä suostuu ottaa mut vielä viikoks jossain vaihees vaikka Gdanskiin. Must tuntuu et ne on tällä hetkellä ilosia, kun ne pääsee eroon musta.

Tää reissu on ollut kyllä aivan mahtava. Oon nähnyt, kuullut ja kokenut niin paljon. Lempparipaikkoja on ollut Vigo, Barcelona, Madeira, St Lucian Marigot Bay, Tobaco Caysin saaret sekä Dominica. Azorit oli mahtavat Liinan ansiosta. Noi paikat on ollu arvosanoiltaan täysiä kymppejä! Jos listaisin kaikki kymppimiinuksetkin, niin listasta tulis liian pitkä.
Madeiralla yks huippuhetki oli kun keskellä autotietä oli vesiputous ja mentiin Miinan kanssa suihkuun
Dominicalla ihaninta oli viidakot ja kuumat lähteet
Tobaco Caysin saari oli ihan mielettön paratiisi
Parhaita yksittäisiä hetkiä on ollut, kun saatiin aurinkoisena päivänä matkalla Barcelonasta Mallorcalle se noin 30kg tonnikala, Drag Queen bileet Las Palmassa ARC- kilpailijoille, maaliviivan ylittäminen 17 päivän Atlantin ylityksen jälkeen, sekä seikkailupäivä Tobaco Caysin saarella. Nähtiin sillon käärme, iguaaneja, maakilppareita, rausku ja merikilpikonnia, joita oli ihana kattoo ja kuunnella, kun ne rouskutteli meriruohoa. Ai niin ja se kun käytiin Dominicalla vesiputouksilla ja kuumilla lähteillä! Olisin voinu jäädä sinne kelluskelemaan pariks viikoks.
                  Drag Queen bileiden tähti                            Kalan ja mun ympärysmitta oli sama

Oon haaveillu tästä kotiinpääsystä jo pidemmän aikaa, mutta nyt kun matkaliput on ostettu, niin tuntuu hiukan haikeelta. Varsinkin, kun äiti ja iskä paljasti aikovansa käydä muun muassa Belgiassa ja Ranskassa. Pitäiskö mun nyt sit oppii asettuu aloilleni yhteen kaupunkiin, kun huomasin kyllästyneeni Ponta Delgadaankin jo alle viikossa? Noh, ehkä mä reissailen kavereitten kans sit ympäri Suomea ja käyn Tallinnassa ja Tukholmassa.


Tästä lähtien blogia ylläpitää äiti ja iskä, en vaan tiiä miten ne tulee selviytymään, kun ei ne osaa kameraakaan avata tai sulkea ilman mun apua. Oon kyllä nyt tehnyt niille kaks sivusen ohjeen ja näyttänyt alusta alkaen vaihe vaiheittain, miten homma menee, ehkä ne on nyt oppinu.

Mun lento lähtee La Corunasta Barcelonaan keskiviikkona jo seittemältä aamulla. Sitten mulla on vaihto Barcelonassa ja illalla vielä Tukholmassa. Toivottavasti selviin niistä, Barcelonan vaihto voi mennä tiukoille, sillä lentojen välissä on alle kaks tuntia ja terminaaliakin pitää vaihtaa. Jos kaikki menee hyvin, niin oon suunnilleen 22:30 Helsingissä. Toivottavasti menee!
Pari päivää ennen matkalle lähtöö
Vuotta myöhemmin Azoreilla
Ihmetyttää miten voin olla about yhtä valkonen ku vuos sitte. Luulin et tulisin takas ihan papuna, mut ei. Hiukset on nyt mun luonnollisen sävyset, sillä en oo värjäilly vuoteen. Nyt en aijo päästää kampaajia pilaamaan mun tukkaa, vaan pidän sen ton värisenä. :)


-Meeri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti